فرمایشات امام خمینی در باره منجی بزرگ
فرمایشات امام خمینی در باره منجی بزرگ شما الان تحت نظر خدا و تحت نظر امام زمان (سلام الله علیه) هستید، ملائکه ، شما را مراقبت می کنند، نامه اعمال شما را به امام زمان (علیه السلام) عرضه می دارند. شاید این وصفی که برای حضرت صاحب (سلام الله علیه) ذکر شده است دنبال همین آیه شریفه که می فرماید که: « قل انما اعظکم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فرادی » دنبال همین معنا باشد که همه باید قیام بکنیم، قیام واحد که بالاترین قیام همان آن شخص واحداست و همه قیام ها باید دنبال آن قیام باشد و قیام لله باشد. می گویند «والعصر ان الانسان لفی خسر» عصر، انسان کامل است، امام زمان (سلام الله علیه) است یعنی عصاره همه موجودات. قسم به عصاره همه موجودات یعنی قسم به انسان کامل « ان الانسان لفی خسر» حالا ببینید که تحت مراقبت هستید. نامه اعمال ما می رود پیش امام زمان (سلام الله علیه) هفته ای دو دفعه، به حسب روایت; من می ترسم ما که ادعای این را داریم که تبع این بزرگوار هستیم، شیعه این بزرگوار هستیم، اگر نامه اعمال را ببیند و می بیند تحت مراقبت خداست نعوذ بالله شرمنده بشود. شما اگر یک فرزندتان خلاف بکند شما شرمنده می شوید، اگر این نوکر شما خلاف بکند شما شرمنده اید. در جامعه آدم شرمنده می شود که پسرش این کار را کرده یا نوکرش این را کرد یا اتباعش این کار را کرده. من خوف دارم که کاری بکنیم که امام زمان (سلام الله علیه) پیش خدا شرمنده بشود. نکند یک وقت خدای نخواسته یک کاری از ماها صادربشود که وقتی نوشته برود، نوشته هائی که ملائکة الله مراقب ما هستند، رقیب هستند، هر انسانی رقیب دارد و مراقبت می شود، ذره هائی که بر قلب های شما می گذرد رقیب دارد، چشم ما رقیب دارد، گوش ما رقیب دارد، زبان ما رقیب دارد، قلب ما رقیب دارد. کسانی که مراقبت می کنند اینها را، نکند که خدای نخواسته از من و شما و سایر دوستان امام زمان (سلام الله علیه) یک وقت چیزی صادر بشود که موجب افسردگی امام زمان (سلام الله علیه) باشد. مراقبت کنید از خودتان، پاسداری کنید از خودتان. اگر بخواهید این پاسداری شما، در دفتری که پاسداران صدر اسلام در او ثبت است در آن دفاتر ثبت بشود، همانطور که آنهاپاسداری می کردند از خودشان، شما هم از خودتان پاسداری کنید تا ثبت بشود آنجا. در بعضی روایات که من حالا نمی دانم صحت و سقمش را، هست که یکی از چیزهای مستحب این است که مومنین در حال انتظار اسلحه هم داشته باشند، اسلحه مهیا، نه اینکه اسلحه را بگذارند کنار و بنشینند منتظر، اسلحه داشته باشند برای اینکه با ظلم مقابله کنند، با جور مقابله کنند. تکلیف است، نهی از منکر است، به همه ما تکلیف است که باید مقابله کنیم با این دستگاه های ظالم خصوصا دستگاه هائی که با اساس مخالفند. مبادا یک وقتی نامه عمل شما برود پیش امام زمان (سلام الله علیه) و آنجا گفته بشود به امام زمان که این پاسدارهای شما، و ایشان سرشکسته بشوند ، آقا مساله مهم است. قضیه، قضیه کشت و کشتار نیست، قیام و نهضت ما، نهضت یک رژیم طاغوتی نیست، قیام و نهضت ما یک نهضت انسانی است، یک نهضت اسلامی است، ما به کتاب و سنت می خواهیم عمل بکنیم، شما به کتاب و سنت باید عمل بکنید. از خداوند تعالی مسئلت می کنم که ظهور ولی عصر (سلام الله علیه) را نزدیک فرماید و چشم های ما را به جمال مقدسش روشن. ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور انشاء الله تهیه بشود. وقتی نامه های ما را بردند پیش امام زمان (سلام الله علیه) (در روایات هست که هر هفته می برند ، هفته ای دو دفعه) وقتی که می برند، اعمال ما جوری باشد که نمایش از این بدهد که ما تابعیم، ما آنطور نیست که خودسر بخواهیم یک کاری را انجام بدهیم. من خیلی ناراحت گاهی می شوم از اینکه مثلا امام عصر (سلام الله علیه) را می گویند سلطان السلاطین، خلیفه الله است. شما بدانید که اگر امام زمان (سلام الله علیه) حالا بیاید، باز این قلم ها مخالفند با او. باید ما بگوئیم که عید شعبان، عید تولد حضرت مهدی (سلام الله علیه) بزرگترین عید است برای تمام بشر... وقتی که ایشان ظهور کنند انشاء الله (خداوند تعجیل کند در ظهور او) تمام بشر را از انحطاط بیرون می آورد، تمام کجی ها را راست می کند... ایشان مامورند برای اینکه تمام این کجی ها را مستقیم کنند و تمام این انحرافات را برگردانند به اعتدال که واقعا صدق بکند یملأ الارض عدلاً بعد ما ملئت جورا از این جهت این عید، عید تمام بشر است، بعد از اینکه آن اعیاد، اعیاد مسلمین است این عید، عید تمام بشر است، تمام بشر را ایشان هدایت خواهند کرد انشاء الله و ظلم و جور را از تمام روی زمین بر می دارند به همان معنای مطلقش. به ما این وعده را داده اند که در یک وقتی که امام زمان (سلام الله علیه) ظهور کند، این اختلافات از بین می رود و همه برادروار با هم هستند. قضیه غیبت حضرت صاحب، قضیه مهمی است که به ما مسائلی می فهماند من جمله اینکه برای یک همچو کار بزرگی که در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا بشود در تمام بشر نبوده کسی الامهدی موعود (سلام الله علیه) که خدای تبارک و تعالی او را ذخیره کرده است برای بشر آن کسی که به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجر خواهد کرد، نه آن هم این عدالتی که مردم عادی می فهمند که فقط قضیه عدالت در زمین برای رفاه مردم باشد بلکه عدالت در تمام مراتب انسانیت، انسان اگر هر انحرافی پیدا کند، انحراف عملی، انحراف روحی، انحراف عقلی،برگرداندن این انحرافات را به معنای خودش این ایجاد عدالت است درانسان،اگر اخلاقش اخلاق منحرفی باشد، از این انحراف وقتی به اعتدال برگردد این عدالت دراو تحقق پیدا کرده است.اگر در عقائد یک انحرافاتی و کجی هایی باشد، برگرداندن آن عقاید کج به یک عقیده صحیح وصراط مستقیم،این ایجاد عدالت است درعقل انسان.در زمان ظهور مهدی موعود (سلام الله علیه) که خداوندذخیره کرده است او را از باب اینکه هیچ کس در اولین و آخرین، این قدرت برایش نبوده است و فقط برای حضرت مهدی موعود بوده است که تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد و آن چیزی که انبیا موفق نشدند به آن با اینکه برای آن خدمت آمده بودند،خدای تبارک و تعالی ایشان را ذخیره کرده است که همان معنایی که همه انبیا آرزو داشتند، لکن موانع اسباب این شد که نتوانستند اجرا بکنند و همه اولیا آرزو داشتند و موفق نشدند که اجرا بکنند، به دست این بزرگوار اجرا بشود..... اگر مهدی موعود هم مثل سایر اولیا به جوار رحمت حق می رفتند، دیگر در بشر کسی نبوده است که این اجراء عدالت را بکند، نمی توانسته و این یک موجودی است که ذخیره شده است برای یک همچو مطلبی. من نمیتوانم اسم رهبر روی ایشان بگذارم،بزرگترازاین است،نمیتوانم بگویم که شخص اول است برای اینکه دومیدرکار نیست، ایشان رانمی توانیم ما با هیچ تعبیری تعبیرکنیم الا همینکه مهدی موعود است،آنی است که خدا ذخیره کرده است برای بشر. چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که برپا کننده عدالتی است که بعثت انبیا (علیهم السلام) برای آن بود و چه مبارک است زاد روز ابرمردی که جهان را از شر ستمگران و دغلبازان تطهیر می نماید و زمین را پس از آنکه ظلم و جور آن را فرا گرفته پر از عدل و داد می نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض می نماید. و چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغلبازی ها و فتنه انگیزی ها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخ های ستم و کنگره های بیداد فرو ریزد و آنچه غایت بعثت انبیا (علیهم صلواه الله) و حامیان اولیا (علیهم السلام) بوده تحقق یابد و برکات حق تعالی بر زمین نازل شود و قلم های ننگین و زبان های نفاق افکن شکسته و بریده شود و سلطان حق تعالی بر عالم پرتو افکن گردد و شیاطین و شیطان صفتان به انزوا گرایند و سازمان های دروغین حقوق بشر از دنیا بر چیده شوند و امید است که خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور این مولود فرخنده هر چه زودتر فرا رساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید. دست عنایت خدای تبارک و تعالی به سر این ملت کشیده شده است و ایمان آنها را تقویت فرموده است که یکی از علائم ظهور بقیه الله اروحنا فداه است. و در حکومت عدل بقیه الله هم عدالت جاری می شود، لکن حب های نفسانی در بسیاری از قشرها باقی است و همان حب های نفسانی است که بعضی روایات هست که حضرت مهدی (سلام الله علیه) را تکفیر می کنند. درزمان حضرت صاحب (سلام الله علیه) هم که ایشان با تمام قدرت می خواهند عدل را اجرا نمایند،با این ترتیب نمیشودکه هیچ کس حتی خلاف پنهانی هم نکند.و بالاخره همان ها هم که مخالف هستند حضرت صاحب را شهید میکنند. آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت وبر پا کننده عدل الهی درسراسر گیتی روحی لتراب مقدمه الفداء می باشند. مهدی منتظر در لسان ادیان و به اتفاق مسلمین از کعبه ندا سر می دهد و بشریت را به توحید می خواند. چه بسا که این تحول و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد «ولیس من الله بمستنکر» که دهر را در ساعتی بگنجاند و جهان را به مستضعفان، این وارثان ارض بسپارد و آفاق را به جلوه الهی ولی الله الاعظم صاحب العصر ارواحنا له الفداء روشن فرماید و پرچم توحید و عدالت الهی را در عالم بر فراز کاخ های سپید و سرخ مراکز ظلم و الحاد و شرک به اهتزاز در آورد. «وما ذلک علی الله بعزی». و من امیدوارم که انشاء الله برسد روزی که آن وعده مسلم خدا تحقق پیدا کند و مستضعفان مالک ارض بشوند. این مطلب وعده خداست و تخلف ندارد، منتها آیا ما درک کنیم یا نکنیم، آن به دست خداست. ممکن است در یک برهه کمی وسایل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ایشان. این چیزی که ما در این وقت، در این عصر وظیفه داریم، این مهم است. همه انتظار داریم وجود مبارک ایشان را، لکن با انتظار تنها نمی شود، بلکه با وضعی که بسیاری دارند، انتظار نیست. اینهایی که می گویند که هر علمی بلند بشود و / هر حکومتی / خیال کردند که هر حکومتی باشد این بر خلاف انتظار فرج است، اینها نمی فهمند چی دارند می گویند... ما اگر فرض می کردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می زدیم برای این که خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد، این گونه روایت قابل عمل نیست. یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به این که در جهان چه می گذرد، بر ملت ها چه می ذرد، بر ملت ما چه می گذرد، به این چیزها ما کار نداشته باشیم ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایندانشاء الله درست میکنند دیگر ماتکلیفینداریم،تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند وکاری به کارآنچه دردنیامیگذرد یا درمملکت خودمان میگذرد نداشته باشیم اینها هم یک دسته ای،مردمی بودندکه صالح بودند یک دسته ای می گفتند که خوب باید عالم پرمعصیت بشود تا حضرت بیاید ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکنیم تا مردم هر کاری می خواهند بکنند، گناه ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود. یک دسته ای از این بالاتر بودند می گفتند باید دامن زد به گناه ها، دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (سلام الله علیه) تشریف بیاورند. این هم یک دسته ای بودند که البته در بین این دسته منحرف هایی هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف هایی هم بودند که برای مقاصدی به این دامن می زدند. یک دسته دیگری بودند که می گفتند که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند، آنهایی که بازیگر نبودند مغرور بودند به بعض روایاتی که وارد شده است بر این امر که هر علمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتی باشد، در صورتی که آن روایات که هر کس علم بلند کند علم مهدی، به عنوان مهدویت بلند کند... ما اگر دستمان میرسید قدرت داشتیم باید برویم تمام ظلم وجورها را از عالم برداریم،تکلیف شرعی ماست منتها ما نمیتوانیم: اینی که هست این است که حضرت عالم را پرمیکند از عدالت، نه شما دست بردارید از این تکلیفتان، نه اینکه شما دیگر تکلیف ندارید. و لهذا می بینید فساد در آن وقت بود و حالا هم هست و تا آخر هم خواهد بود بله، در زمان حضرت صاحب (سلام الله علیه) حکومت واحد می شود، قدرت حکومت... عدالت یک عدالت اجتماعی در همه عالم می آید اما نه این که انسان ها بشوند یک انسان دیگر، انسان ها همان ها هستند که یک دسته شان خوبند، یک دسته شان بد، منتها آنهایی که بد هستند دیگر نمی توانند که کارهای خلاف بکنند. یکی می خواهد که بیاید احیاء کند این افکار را و من امیدوارم که انشاء الله حضرت بقیه الله زودتر تشریف بیاورند و این طبیب واقعی بشر، با آن دم مسیحائی خود اصلاح کند اینها را. روز جمعه به ولیّ امر (عج) ، متعلّق است. فقها از طرف امام (علیه السلام) حجت بر مردم هستند. کسی که در زمان حضرت صاحب (عج) باشد و با نواب اربعه روابط داشته باشد و به حضرت نامه بنویسد و جواب دریافت کند به این موضوع توجه دارد که در فراگرفتن مسائل به چه اشخاص باید رجوع کرد. اسحاق بن یعقوب نامه ای برای حضرت ولی عصر (عج) می نویسد و از مشکلاتی که برایش رخ داده سؤال میکند،ومحمد بن عثمان عمری ـ نماینده آن حضرت ـ نامه را میرساند.جواب نامه به خط مبارک صادر میشود که... در حوادث وپیشامدها به راویان حدیث ما رجوع کنید، زیرا آنان حجت من برشمایند و من حجت خدایم... از غیبت صغری تا کنون که هزار و چند صد سال می گذرد و ممکن است صد هزار سال دیگر بگذرد و مصلحت اقتضا نکند که حضرت تشریف بیاورد، در طول این مدت مدید احکام اسلام باید زمین بماند و اجرا نشود؟ و هر که هر کاری خواست بکند؟ هرج و مرج است؟! قوانینی که پیغمبر اسلام در راه بیان و تبلیغ و نشر و اجرای آن بیست و سه سال زحمت طاقت فرسا کشید فقط برای مدت محدودی بود؟ آیا خدا اجرای احکامش را محدود کرد به دویست سال؟ و پس از غیبت صغری اسلام دیگر همه چیزش را رها کرده است؟ اعتقاد به چنین مطالبی یا اظهار آنها بدتر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است. معنای نداشتن حکومت این است که تمام حدود و ثغور مسلمین از دست برود، و ما با بی حالی دست روی دست بگذاریم که هر کاری می خواهند بکنند؟ و ما اگر کارهای آنها را امضاء نکنیم رد نمی کنیم. آیا باید اینطور باشد؟ یا این که حکومت لازم است و اگر خدا شخص معینی را برای حکومت در دوره غیبت تعیین نکرده است لکن آن خاصیت حکومتی را که از صدر اسلام تا زمان حضرت صاحب (عج) موجود بود برای بعد از غیبت هم قرار داده است.سخنان مقام معظم رهبرى پیرامون حضرت مهدی (عج)* مهدى موعود (عج) مظهر رحمت و قدرت و مظهر عدل الهى است.* توسل و توجه و ارتباط قلبى با آن حضرت موجب عروج و رشد روحى و معنوى انسان مى شود.* ایمان و اعتقاد به امام زمان مانع از تسلیم شدن است.* نیمه شعبان، عید بسیار بزرگى است که جهان چشم انتظار مولود مبارک و معظم آن و بشریت تشنه رهبرى و هدایت اوست. وجود مقدس امام زمان وعده الهى و مصداق لطف خدا بر انسانیت و بشریت است. او مستوره و نمونه اى از اولیا و اصفیا و انبیا و برجسته ترین بندگان خداست. ملت ما باید روح انتظار را در خود زنده کنند. روز ولادت مهدى موعود (عج) حقیقتاً روز عید همه انسانهاى پاک و آزاده عالم است. امروزه وجود مقدس حضرت حجت (عج) در میان انسانهاى روى زمین منبع برکت علم، منبع درخشندگى، زیبایى و همه خیرات است. ما به زمان ظهور امام زمان (عج) این محبوب حقیقى انسانها نزدیک شده ایم زیرا معرفت ها پیشرفت کرده است.ان شاءالله همه این توفیق را پیدا کنیم که روزى در رکاب آن بزرگوار باشیم براى خدا تلاش و مجاهدت کنیم در مقابل چشم آن بزرگوار در راه خدا جانمان را از دست بدهیم و به فیض شهادت برسیم . انسان اولین واژه ها و تجربه های زندگی را ابتدا از والدین خود می آموزد حس نودوستی به همدیگر کمک کردن باهم زندگی کردن و دوست داشتن ونجات دادن همدیگر از خطرات هیچ گاه حاضر نخواهد شد که برادر یا خواهر خود را در کنار پرتگاه یا چاهی تنها بگذارند بلکه نجات او را برای خود افتخار بزرگی محسوب می کند والدین نگاه محبت آمیزی به افراد خانواده دارن ونقش نجات دهنده ای را ایفا می کنند در سختی ها وبیماری ها در خوشی ها و ناخوشی ها دست یاریشان بلند است نجات دهنده ای بی ادعا هستند که مزد و پاداشی برای خودشان در نظر ندارند واین کار را با عشق و علاقه انجام می دهند و از آن لذت می برند در هر موردی که پیش می آید و برای هر فردی از خانواده تفاوتی ندارند .این گرایش ها در زندگی گروهی و جامعه وسعت بیشتری پیدا می کند اگر فردی در بحرانی جمعی را نجات دهد نقش فراگیرتری پیدا می کند دهقان فداکار در سرمای زمستان لباس خود را برچوب دستی می بندد و نفت را برآن می ریزد وآن را شعله ور می کند و دوان دوان مشعل خود را حرکت می دهد تا لوکوموتیوران متوجه خطر شود وجان مسافران را نجات دهد.ودر گوشه ای دیگر پطرس کوچک انگشت خود را تا صبح درون سوراخ ایجاد شده در سد آب قرار می هدتا مبادا آن سوراخ تبدیا به شعافی عمیق شود وشهر را نابود نماید. ودر جای دیگر نوجوانی به نام حسین فهمیده خودش را به زیر تانک دشمن می اندازد تا با انفجار تانک مانع از شهادت همسنگرانش شود یا آن که رزمنده ای را که خودش را روی سیم خاردار می اندازد تا همرزمانش از روی او عبور کنند همه ی این ها نشانه ای است که هرکس دوست دارد منجی را و سعی می کند در بهتر انجام دادن امورات تا شاید آن امری را که در برابرش قرار دارد خوب انجام دهد تا منجی خوبی باشد کسانی که در خانواده های عدالت محور خوب و محترم پرورش یافته اند انتظار دارند که جامعه همانند خانواده با آن ها برخورد عدالت گری داشته باشند و همچنین افرادی که در خانواده ی نا سالم و سخت که درآن از عدالت ومهر چیزی نبوده است زندگی کرده اند . وقتی از آن ها سوال شود انتظار دارند که جامعه باآن ها به عدالت برخورد کند وبرای او نجات دهنده ای بیابد وقتی که تمام جامعه در چنگال زور گویان باشد و ظلم و ستم و خفقان حاکم باشد آنگاه تمامی تظلم ها و شکوه گرایی ها در غالب یک منجی تجلی می کند وهر کس به اندازه ی افکار خود از جامعه ودیگران برای خود صورتی از یک منجی تجسم می کند نجات دهنده ای که مهربان باشد و منافع او را ضایع نکند و حقوق از دست رفته اش را برگرداند عدالت وبرابری را اجرا کند و این عدالت و حق گیری مقطعی نباشد و برآن مداومت و نظارت باشد این افکار در جوامع مختلف با نظرات مختلفی بروز می کند در حوامع مادی بی ایمان و معنویت به صورت بر گرداندن حقوق مادی آن ها می باشد که برایشان رفاه آور باشد در حالی که نجات دهندگی و نجات دهنده در فطرت پاک آن ها وجود دارد اما شکوفا نشده است و فقط به مادیت می اندیشند واز حقوق معنوی خود عقب می مانند اما در جوامع مذهبی جلوه ای دیگر دارد منجی و منجی گری به صورت دیگری بروز می کند در قالب عدالت خواهی و عدالت گستری هم حقوق مادی وهم حقوق معنوی رادربر می گیرد هر چند در جوامع مذهبی به واسطه آمدن پیامبر وحی و کتاب آسمانی اعاده حق می گردد بهشت و دوزخ مطرح می شود حساب وکتاب در قیامت مطرح می شود وکمتر دچار بی عدالتی و ظلم می شوند اما به واسطه ی گذرزمان و فاصله زمانی ازظهور پیامبران و کتاب آن ها و احتمال تحریف عقاید ونظرات پیامبران توسط افراد سود جو ممکن است باعث ایجاد بی عدالتی و ظلم شوند ونیاز به منجی در وجود مردم روحی تازه پیدا می کند و هرکسی که مورد ظلم قرار می گیرد انتظار می کشد تا آن منجی عدالت گستر بیاید و حقوق از دست رفته را به او برگر داند.مردم گرفتار حکومت ظلم وستم شاهنشاهی می شوند زندان وشکنجه می گردند حقوقشان یایمال می شود وانتظار منجی میکشندامام خمینی می آید و حکومت 2500ساله شاهنشاهی را می خواهد سرنگون کند به واسطه ظلم و ستم فراوان شاهان مردم او را منجی خود می دانند و به دنبالش راه می افتند جان می دهند ایثار می کنند و حکومت آرمانی خود را که در نظر داشته اند اجرا می کنند مردان بزرگی در کشور های جهان پیدا می شوند با عقاید و سلایق گوناگون نلسون ماندلا در آ فریقا گاندی در هند و دیگران که مردم به عنوان ناجی خود به آن ها می نگرند .و ما می دانیم که به واسطه ی ظلم شاهان ایرانی وتحریفات دین توسط موبدان زرتشتی و عدم موثر آن ها بر شاهان و فاصله ی شاهان از کارهای خوب دین زرتشت و افتادن شاهان در سرازیری ظلم بر مردم و رعایا و انتظار مردم برای یک نجات دهنده به محض این که نامه ی پیامبر(ص)به شاه ایران می رسد آنقدر مغرور است که به آن اهمیت نمی دهد وفکر می کند قدرت نظامی او و مردم پشتیبان آن ها هستند در حالی که آن شاهان به واسطه ی عدم اجرای فرامین حقیقی دین زرتشت از نجات گری فاصله یافته اند و دیگر نمی توانند مردمان دیگری را از ظلم نجات دهند اما مردم این مسئله خوب می دانستند که پیامبر و مردم پا برهنه ی عرب دیگر آن مردمان بت پرست نمی باشند لذا مردم به دین اسلام که بهتر از زرتشت آن زمان بود پیوستند و شاه را در جنگ یاری نکردند و پذیرای دین اسلام و منجی آن شدند .آری در دیگر ادیان همانند دین زردتشت و یهود به ظهور منجی و مصلح جهانی اعتقاد وجود دارد.در آیین زرتشت سه منجی به نام های "هوشیندر"، "هوشیذرما" و "سوشیانس" از نسل زرتشت مطرح است. گویند: آن سه به ترتیب و یکی پس از دیگری جهان را پر از عدل خواهند کرد. از جمله مهم ترین آنان، آخرین ایشان است که او را سوشیانس پیروزگر خوانند.(1) که پس از ظهور، دین را در جهان رواج خواهد داد، فقر و تنگدستی را ریشه کن می کند و مردم جهان را هم فکر، هم گفتار و هم کردار می گرداند.آیین هندودر آیین هندو نیز از نجات دهنده و موعود به نام "آواتا" سخن به میان آمده(2) و در منابع هندوها در کتاب اوپانیشا مطرح شده است.(3) مظهر ویشنو (مظهر دهم) که در انقضای کلی یا عصر آهن، سوار بر اسب سفید ظاهر می شود، در حالی که شمشیر برهنة درخشانی به صورت ستارة دنباله دار در دست دارد. شریران را تماماً هلاک می سازد و خلقت را از نو تجدید می کند و پاکی را رجعت خواهد داد. مظهر دهم در انقضای عالم ظهور خواهد کرد.(4) در یکی از کتاب های دیگر هندوها آمده است: گردش دنیا به پادشاه عادلی در آخر الزمان تمام شود که پیشوای ملائکه و پریان و آدمیان باشد. حق همراه او است و آنچه در دریاها و کوه ها پنهان شده باشد، همه را به دست می آورد. از آسمان ها و زمین، آنچه باشد، خبر دهد و از او کسی بزرگتر به دنیا نیاید.(5) در آیین بودایی که یکی از شاخه های کشین هندویی است، مسئله انتظار مطرح شده و شخصیت مورد انتظار بودای پنجم می باشد.(6) آیین یهوددر آیین یهود نیز از شخص موعود سخن گفته شده است گرچه یهودیان در این که موعود کیست، اختلاف نظر دارند. چون یهودیان به حضرت مسیح ایمان نیاورده اند، موعود آنان هنوز ظهور نکرده است. با این حساب انتظار در یهودیت کیفیت ویژه می یابد، ولی آنچه یهودیان بر آن اتفاق دارند، خروج شخص در آخر زمان است که کوکب افروز می باشد و روی زمین را به نور رب کریم روشن می گرداند... یهودیان به انتظار او زمان می گذرانند.(7) موعود کسی است که به عدالت داوری کند و مظلومان زمین را به راستی حکم راند و گرگ با بره سکونت کرده و پلنگ یا بزغاله خوابد... در تمام کوه مقدس، ضرر و فسادی دیده نشود؛ زیرا جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد.(8) آیین مسیحیت مسیحیان نیز در انتظار مصلح جهانی هستند و اگر چه باور دارند که او حضرت عیسی مسیح(ع) است که از آسمان نزول کرده و جهان را پر از عدل خواهد کرد. در انجیل مرقس آمده است: "پس بیدار باشید، زیرا نمی دانید در چه وقت صاحب خانه می آید، در شام یا نیمه شب، یا بانگ خروس، یا صبح! مبادا ناگهان آمده، شما را خفته یابد!".(9) دین اسلام خصوصا شیعه که پذیرفته شده توسط ما ایرانیان است علاوه بر این که بهترین مکتب و ایده اویولوژی را برای ما ارمغان آورده است عدالت خواهی و عدالت گستری و ظلم نکردند و مبارزه باظلم را به آموزش داده است امامان ما در مقابل ظلم قیام کردن و درس شهادت وایثار را به آموختند هر سال عاشورایادآور عدالت گستری است وما اید مبارزه کنیم تا زمین از ظلام و ستم وستم پاک شود حکومت اسلامی را در تمام نقاط جهان گسترش دهیم دو فلسفه و ایده اولوژی عدالت گستری را در جهان گسترش دهیم و مردمان جهان را اموزش دهیم احکام الهی را انتشار دهیم.پی نوشت ها: 1. جاماست نامه، ص 121، به نقل از فریده گل محمدی، رسالت جهانی حضرت مهدی، ص 99.2. ادیان و مهدویت، ص 19.3. کتاب اوپانیشاد، ص 737.4. معارف اسلامی در جهان معاصرع ص 245.5. ادیان و مهدویت، ص 19.6. رسالت جهانی مهدی(عج) ص 103 ـ 104.7. ترجمه الملل و النحل، ج 1، ص 312.8. رسالت جهانی مهدی، ص 106.9. همان، ص 109.